Stay Together- Kapitel 2

-Tidigare- 
 
From: Niall
 
''Good 2 hear, it's Horan btw, sleep well, night! X'' 
 

Jag har hittat en vän redan, det var det sista jag tänkte innan jag somnade.
 
 

-Amys perspektiv- 
 
Jag vaknade av att mitt alarm irriterande ringde på mobilen. Jag kollade på klockan, 07.30. Även fast jag inte ska gå i skolan något mer så måste jag ut och söka jobb. Eftersom jag bor ensam och Julie inte kan betala för mig hur länge som helst var jag tvungen att hoppa av skolan och börja tjäna mina egna pengar. Jag låg kvar i sängen och drog mig lite, sen klev jag upp och gick in i min garderob, jag kände mig nöjd, att ha en sån garderob var så otroligt skönt. Jag tog på mig ett par tighta jeans, en svart-uringad, tight långärmad tröja och över det en jeansväst. Det var vår, så det var ganska varmt, så ingen jacka behövdes. Jag gick in i badrummet, satte i plattången och i väntan på att den skulle bli varm så sminkade jag mig, tog på lite lätt med mascara, sen puder och lite blusher. Sedan så åt jag lite frukost framför tvn, Disney Channel. Det var så skönt att jag inte hade något att stressa till. När jag hade ätit färdigt så gick jag och knöt på mig mina svarta låga Converse och tog min Hollister väska.
Klockan var 09.00, perfekt tid att gå ut och söka jobb, jag tog upp nycklarna ur väskan och låste efter mig. 
Jag kom precis ut ur lägenheten och den första jag såg var Niall.
- Oh hi! sa han glatt när han såg mig.
- Hi, haha, sa jag. 
- Where are you going? sa han och höjde på ena ögonbrynet.
- Look for a job, and you are going to school, right? sa jag. 
- No, actually, im working, I live by my self, and I need job. 
- Oh, okey! sa jag.
- So, where are you gonna search? sa han. 
- I don't know, I can't find so good in this town, haha, sa jag. 
- Oh, I can show you to town, sa han! 
 
˜
- Bye Niall, sa jag. 
Han gick iväg. Så, då var det bara att försöka hitta ett jobb. Det första jag såg var en Hollister-butik mitt i allt. Jag tänkte att på Hollister kan man ju jobba till en början för att tjäna lite pengar, sen kan jag ju söka ett annat jobb. Nervöst öppnade jag dörrarna till butiken, det var jättemycket folk där, men det hade jag förväntat mig.
Jag ställde mig i kön till kassan. Det var en ung tjej i 25-års åldern som jobbade i kassan just då. 
- Can I help you? sa hon. 
- Uhm yes, I'm looking for a job, and I wonder if there is a vacancy here? sa jag skakigt. 
- Wait a minute, sa hon och försvann iväg in i ett litet rum. 
Efter 3 minuter kom hon tillbaka. 
- Yes, there is vacancy here, you begin on monday 9 o'clock, see you. 
- Thank you! sa jag och försvann iväg. 
Nu var jag lycklig, jag hade fetaste lägenheten, en helt ny vän och ett helt nytt jobb på min favoritaffär. Men vad skulle jag göra nu? Jag hade inte direkt några vänner här. Lika bra att försöka hitta några vänner, men hur gör man det liksom? Jag tog upp mobilen för att ringa Julie och fråga vad hon gjorde, jag såg att jag hade ett oläst sms från Niall. Vad ville han? 
 
From: Niall Horan
 
''Hi, i'm working at Nando's, that is where we said goodbye, if you don't have anything to do you can come over and eat lunch with me? :) x'' 
 
To: Niall Horan
 
''Yes sure, i'll be there in five, haha, see ya soon :D xxxx'' 
 
Nu kändes allt 1000 gånger bättre. Jag gick mot Nando's. När jag gick in genom dörren så stod Niall och pratade med antagligen hans vänner, 2 tjejer och 3 killar. Båda tjejerna hade ljusbrunt hår till brösten typ. Killarna däremot såg inte lika ut, en kille hade brunt hår som stod upp, den andra hade brunt och lockigt hår och den tredje hade svart hår som stod rakt upp. 
- HIIII, come here! ropade Niall över hela resturangen när han såg mig.
Jag gick fram till dom. 
- Hi, sa alla i kör nästan. 
- Hi, sa jag lite blygt. 
- So, this is Liam, Harry, Zayn, Hanna and Sophie, but we always call her Soph, sa Niall. 
Så Liam var han med håret uppåt, Harry var den lockhåriga, Zayn var den med svart hår, Hanna var hon med bruna ögon och Soph var den med blåa ögon, då hade jag koll. 
- And you must be Amy, the new girl? sa Harry och log brett. 
- Haha, yes I am! sa jag och rådnade. 
- So, do you live here by yourself? All alone in London? sa Hanna. 
- No, me, my sister Julie and her boyfriend Louis moved from Doncaster, förklarade jag. 
- Louis, from Doncaster? Whats his last name? frågade Liam förvånat. 
- Yes, from Doncaster, uhm, it's Tomlinson, or something like that, I don't really know, haha, sa jag. 
- Haha, I know him, sa Liam. 

Kommentarer
Postat av: kim

jätte bra kanske gick lite snabbt där med jobbet asså att hon inte va tvungen att ha en intevju men iallafall jätte bra hoppas det kommer mer snart :)

Svar: Haha, ska tänka på det!
felicia björk

2012-10-30 @ 20:49:38
Postat av: Lisa

jättebraa :D

2012-10-30 @ 22:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0